ROLUL PATRIMONIULUI ROMANESC ÎN CONSOLIDAREA IDENTITATII EUROPENE / Conferinta proiect - Concursul National Euroscola

Galeria de imagini este goală.

Promovarea si valorificarea patrimoniului national prin cunoașterea patrimoniului local și a activitatilor extracurriculare - PROIECT implementat de elevii Clubului European din cadrul Liceului Tehnologic Henri Coandă Buzău


Scurta prezentare a proiectului:

         Reperele culturale pe care ne propunem să le prezentăm în acest proiect,sunt cunoașterea principalelor monumente istorice locale, vizitarea lor, asumarea valorilor naționale si locale, promovarea personală a acestora în cadrul social din care facem parte.

Proiectul s-a înscris la concursul național Euroscola în parteneriat cu MEN și BIPE sub titlul generic ”Rolul patrimoniului romanesc în consolidarea identitatii europene cu scopul de a cultiva valorile europene”.


Obiectivele specifice ale proiectului sunt :


- realizarea de activități comune într-un climat psihoactiv motivat pentru dezvoltarea personalității elevilor;

- atragerea efectivă a elevilor în organizarea unor activități cu caracter extracurricular;

- promovarea patrimoniului ca factor educativ;

- aducerea patrimoniului în atenția tinerilor si a cadrelor didactice într-o maniera accesibila.

Galerie Foto: PROMOVAREA SI VALORIFICAREA PATRIMONIULUI ISTORIC NATIONAL, PLECAND DE LA CUNOASTEREA PATRIMONIULUI LOCAL PRIN ACTIVITATI EXTRACURRICULARE

Galeria de imagini este goală.

PROMOVAREA SI VALORIFICAREA PATRIMONIULUI ISTORIC NATIONAL, PLECAND DE LA CUNOASTEREA PATRIMONIULUI LOCAL PRIN ACTIVITATI EXTRACURRICULARE

 

 

Argument: 

            Cultura nationala, este parte a identitatii noastre, este totalitatea valorilor spiritoale si materiale pastrate de-a lungul incercatei noastre existente ca popor. Tot aceasta, reprezintă expresia identităţii şi diversităţii intr-o lume tot mai globalizata. Valori ce trebuie asumate şi susţinute prin demersuri şi programe. Pe langa limba, obiceiuri si traditii, patrimonial reprezentand monumente istorice si situri arheologice este urma cea mai vizibila si palpabila a culturii noastre nationale. Cunoştinţele culturale sunt esenţiale pentru dezvoltarea personală a tinerilor şi, de aceea, ea trebuie percepută ca fiind o parte importantă a dezvoltării fiecărui tânăr şi trebuie privită ca unul dintre aspectele esenţiale ale educaţiei acestora. 

 

Scurtă prezentare a proiectului:

             Reperele culturale pe care ne propunem să le prezentăm în acest proiect, sunt cunoasterea principalelor monumente istorice locale, vizitarea lor, in masura in care spatiul acestora este destinat acestui lucru, asumarea valorilor nationale si locale reprezentate de aceste obiective de interes, promovarea personala a acestora in cadrul social din care facem parte si cunoasterea oamenilor ce au grija de aceste monumente.

 

Motivaţie:        

          Rolul jucat de internet si televizor în apariţia şi dezvoltarea obezităţii copiilor şi a adolescenţilor, care preferă mai mult să vizioneze un program sau un film documentar, decât să cunoasca de la fata locului anumite monumente , lucru ce necesita o deplasare catre aceste obiective.

             De aceea, credem noi este necesară crearea de alternative pentru petrecerea timpului liber al adolescenţilor şi în acelaşi timp deschiderea orizontului lor cultural.

 

Scopul proiectului:

            Obiectivul general al proiectului constă în valorificarea patrimoniului cultural local din orasul Buzau, si in masura succesului acestui proiect in extinderea catre localitatile din jur .

 

Metoda:

           Metoda propusa este foarte populara in Uniunea Europeana. Constă în învăţarea din aproape în aproape prin descoperirea mai întâi a istoriei locale, apoi a celei naţionale, pentru a putea înţelege în final cadrul general al istoriei europene şi apoi universale, si a-si insusi valori culturale necesare dezvoltarii armonioase a fiecarui tanar. Astfel, primul pas este vizitarea muzeelor şi monumentelor istorice importante din orasul Buzau. Acest concept nou, denumit „pedagogie de patrimoniu”, este recomandat de Consiliului Europei in ceea ce priveste pedagogia de patrimoniu.

           Necesitatea actuală este de a lega obiectivele culturale ale institutiilor de profil cu obiectivele educative tradiţionale ale şcolii, cu scopul de a asigura nu numai sensibilizarea tineretului pentru valorile de patrimoniu, dar şi de a modela un profil moral, cultural şi civic al acestuia.

 

Grupuri ţintă şi beneficiarii proiectului:

           Atenţia noastră se îndreaptă în primul rând către tinerii din liceu, educaţia din aceasta etapă a vieţii fiind esenţială pentru ca, cultura nationala si locala să devină importantă pentru ei, dar şi cadrelor didactice din judetul Buzau.

Obiective:       

❖    Promovarea patrimoniului ca factor educativ

❖    Aducerea patrimoniului în atenţia tinerilor şi a cadrelor didactice, într-o manieră accesibilă

❖    Promovarea valorilor culturale românesti

❖    Responsabilizarea tinerilor fata de patrimonial local si national

❖    Insusirea de catre tineri, si nu numai, a valorilor culturale locale si nationale

❖    Respectarea muncii lucratorilor din muzee( muzeografi, ghizi, custozi etc.)

❖    Sa cunoasca diferite tipuri de muzee existente

Locul de desfasurare:

❖    Muzeul Județean Buzău

❖    Conacul Marghiloman din Buzau

Prezentare finala:

❖    La punerea in aplicare a acestui proiect sunt chemati sa participe in masura disponibilitatii, toti oamenii scolii, profesori de istorie, profesori diriginti, invatatori si educatoare care pot coordona activitatea elevilor pentru realizarea obiectivelor amintite, precum si muzeografi, ghizi si personalul muzeelor, in masura posibilitatiilor.

❖    Vizitarea muzeelor in mod organizat sub conducerea profesorilor coordonatori

❖    Constituirea in scoli a unor cercuri ale elevilor sub denumirea de “Prietenii Muzeului”;

❖    Organizarea de excursii tematice care sa urmareasca si cunoasterea unor obiective muzeale din alte orase.

❖    Fiecare vizita la muzeu sa fie prefatata si precedata de dezbateri pe margina actiunii care sa constientizeze imporatanta actiunii;

❖    Sprijinirea elevilor in realizarea unor colectii, prin instruirea lor cu privire la actiunea de colectionare de monezi, imagini foto, etc;

Resurse umane: 

❖    Elevii, cadrele didactice si personalul asociat si auxiliar al Liceului Tehnologic Henri Coanda Buzau

Resurse financiare: 

❖    pentru realizarea proiectului propus sunt minime si ele pot fi suportate de elevi, tinind cont de faptul ca pentru grupuri organizate taxele de intrare sunt reduse la jumatate.